Habilitats comunicatives en la prestació de serveis d'atenció sociosanitària
Programa, avaluació i acreditació
1.1 Què és la comunicació?
1.2 Els axiomes de “Palo Alto”.
1.3 El Feedback o Retro informació.
1.4 Saber escoltar.
L'ESTRÀTEGIA DEL BON COMUNICADOR
2.1 La realització.
2.2 La Comunicació no Verbal.
2.3 L’empatia.
2.4 La velocitat, el volum, la fluïdesa.
HABILITATS RELACIONALS I DE COMUNICACIÓ INTERPERSONAL
3.1. Habilitats socials per a la prestació de serveis.
3.2. Quines són les més importants?
3.3. Què és la conducta Afirmació, reafirmació i pronunciar-se com a personal de l’Ajuntament?
3.4. Què és la conducta agressiva i el control d’impulsos?
3.5. Què és la conducta manipulativa?
3.6. Quins són els principals drets assertius bàsics?
3.7. Quines són les creences incorrectes més comunes?
4. COM FORMULAR CRÍTIQUES CONSTRUCTIVES
4.1. Davant de conflictes o queixes.
4.2. L’estratègia DESC.
- Identificar els elements que afavoreixen la comunicació interpersonal (escolta activa, feedback, etc).
- Valorar el punt de sortida de coneixements casuístiques i dificultat.
- Autodiagnosticar les pròpies habilitats comunicatives.
- Adquirir estratègies que permetin la comunicació efectiva amb els usuaris pacients i l’equip de treball.
- Adquirir les tècniques sincronia gestual i reforç comunicatiu en la exposició oral.
- Identificar les habilitats socials.
- Incorporar les respostes i estratègies comunicatives assertives i afirmatives per controlar les reaccions agressives.
- Utilitzar tècniques de comunicació assertiva per a tractar situacions conflictives.
- Com implementar critiques constructives i factuals.
- Practicar i incorporar l’estratègia D.E.S.C en les destreses de cada participant.