Habilitats comunicatives en la prestació de serveis d'atenció sociosanitària

Acció formativa
Habilitats comunicatives en la prestació de serveis d'atenció sociosanitària
Àrea promotor de formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Nombre de participants: Mínim 15 | Òptim 18 | Màxim 20
Canal:
Presencial
Durada: 16,0 h | Presencial 16,0 h | Videoformació 0,0 h | Treball en línia 0,0 h
Modalitat:
curs

Programa, avaluació i acreditació

EL PROCÉS DE LA COMUNICACIÓ
1.1 Què és la comunicació?
1.2 Els axiomes de “Palo Alto”.
1.3 El Feedback o Retro informació.
1.4 Saber escoltar.
L'ESTRÀTEGIA DEL BON COMUNICADOR
2.1 La realització.
2.2 La Comunicació no Verbal.
2.3 L’empatia.
2.4 La velocitat, el volum, la fluïdesa.
HABILITATS RELACIONALS I DE COMUNICACIÓ INTERPERSONAL
3.1. Habilitats socials per a la prestació de serveis.
3.2. Quines són les més importants?
3.3. Què és la conducta Afirmació, reafirmació i pronunciar-se com a personal de l’Ajuntament?
3.4. Què és la conducta agressiva i el control d’impulsos?
3.5. Què és la conducta manipulativa?
3.6. Quins són els principals drets assertius bàsics?
3.7. Quines són les creences incorrectes més comunes?
4. COM FORMULAR CRÍTIQUES CONSTRUCTIVES
4.1. Davant de conflictes o queixes.
4.2. L’estratègia DESC.

- Identificar els elements que afavoreixen la comunicació interpersonal (escolta activa, feedback, etc).
- Valorar el punt de sortida de coneixements casuístiques i dificultat.
- Autodiagnosticar les pròpies habilitats comunicatives.
- Adquirir estratègies que permetin la comunicació efectiva amb els usuaris pacients i l’equip de treball.
- Adquirir les tècniques sincronia gestual i reforç comunicatiu en la exposició oral.
- Identificar les habilitats socials.
- Incorporar les respostes i estratègies comunicatives assertives i afirmatives per controlar les reaccions agressives.
- Utilitzar tècniques de comunicació assertiva per a tractar situacions conflictives.
- Com implementar critiques constructives i factuals.
- Practicar i incorporar l’estratègia D.E.S.C en les destreses de cada participant.

Exposicions teòriques complementades amb dinàmiques de detecció de necessitats professionals, d'interessos i de coneixements previs
Certificat d’assistència

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Oficis Igualtat i sostenibilitat social Cuiner Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Igualtat i sostenibilitat social Operari serveis cosidor Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Igualtat i sostenibilitat social Operari serveis cuina Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Igualtat i sostenibilitat social Operari serveis rober Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Més d'una àrea Operari serveis neteja Orientació de servei a la ciutadania
Oficis Recursos humans, hisenda i serveis interns Operari serveis logístics Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Igualtat i sostenibilitat social Auxiliar geriatria Orientació de servei a la ciutadania
Suport operatiu Igualtat i sostenibilitat social Auxiliar infermeria Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Igualtat i sostenibilitat social Tècnic auxiliar atenció a la dependència Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Igualtat i sostenibilitat social Tècnic auxiliar educador Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic auxiliar Igualtat i sostenibilitat social Tècnic auxiliar farmàcia Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Educador Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Infermer Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Metge medicina general Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic dietista Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic farmàcia Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Tècnic gestió atenció a usuari i imatge Orientació de servei a la ciutadania
Tècnic especialista Igualtat i sostenibilitat social Treballador social Orientació de servei a la ciutadania