Desenvolupament d'habilitats per a la prevenció dels conflictes a la biblioteca pública
Programa, avaluació i acreditació
• La resolució de conflictes.
• Pautes de comunicació per a la resolució de conflictes.
• Actuació de l'equip per a la resolució de conflictes.
• Pautes de comunicació per a la resolució de conflictes.
• Actuació de l'equip per a la resolució de conflictes.
• Familiaritzar-se amb els principis bàsics de la resolució de conflictes entre professionals, amb els equips i els usuaris.
• Adoptar eines de comunicació negociadora orientada a la solució.
• Adquirir estratègies de facilitació, recursos i estratègies de prevenció i solució positiva de conflictes.
Breu exposició teòrica dels continguts.Anàlisi de problemes en grup. Exercicis pràctics amb cada aspecte tècnic.Experiència pràctica de participació d’una sessió de creativitat.Experimentació des del propi rol de biblioteca en la intervenció amb diferents perfils d’usuaris.Aplicació pràctica de la metodologia de resolució positiva de conflictes.Exercicis de rebre i donar feed-back per desactivar barreres i resistències.
Assistència
Certificat d’assistència
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament operatiu | Cultura | Director biblioteca | Influència i persuasió |
Comandament operatiu | Cultura | Subdirector bibliotecari | Influència i persuasió |
Tècnic auxiliar | Cultura | Tècnic auxiliar biblioteconomia/conductor bibliobus | Orientació de servei a la ciutadania |
Tècnic especialista | Cultura | Bibliotecari xarxa | Orientació de servei a la ciutadania |