Comunicació efectiva en l’atenció telefònica

Acció formativa
Comunicació efectiva en l’atenció telefònica
Àrea promotor de formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Nombre de participants: Mínim 10 | Òptim 12 | Màxim 15
Canal:
Videoformació + en línia
Durada: 10,0 h | Presencial 0,0 h | Videoformació 6,0 h | Treball en línia 4,0 h
Modalitat:
taller

Programa, avaluació i acreditació

- Els pilars de la comunicació interpersonal eficaç.
- Les especificitats del telèfon. Facilitats i dificultats.
- Gestió de les queixes i reclamacions.
- La importància de l’agilitat i proactivitat.
- La veu i la modulació-La projecció de la imatge professional.
- L’actitud positiva i la predisposició-La gestió de les emocions.
- La gestió de les barreres de la comunicació-Gestió del telèfon-La tecla mute, els silencis i l’escolta activa-La conducció de la trucada.
- Necessitats i prejudicis de les persones usuàries.

- Utilitzar tècniques de comunicació verbal i d'informació per adaptar el missatge i l'estil de la comunicació a les característiques de l'interlocutor.
- Conèixer i aplicar els elements importants que ens ajuden a ser eficaços en la comunicació.
- Desenvolupar una atenció telefònica de qualitat.

Curs amb metodologia activa on, a partir de les explicacions dels conceptes teòrics bàsics, s'establirà un diàleg amb les persones participants sobre els punts clau del contingut i resolució dels dubtes que puguin sorgir. Es demanarà la realització d'exercicis pràctics per consolidar els aprenentatges, a partir de reflexions personals de les diferents experiències personals o des de materials audiovisuals i del disseny d'un pla de millora personal.
Assistència
Producte de treball
S'avaluarà tant l'assistència activa a les sessions de videoformació, com la realització de les diferents activitats proposades i el disseny del pla de millora individual.
Certificat d’aprofitament

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Subaltern Recursos humans, hisenda i serveis interns Telefonista/recepcionista Orientació de servei a la ciutadania
Suport administratiu Més d'una àrea Auxiliar administratiu Orientació de servei a la ciutadania