Cerca lliure
-
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2144.jpg
RecursEl recurs està format per tres mòduls que aporten mirades i eines diferents sobre alguns aspectes clau, ara mateix, en les aules amb adolescents i joves.
El primer mòdul situa la importància de dos elements cabdals en el procés d’ensenyament i aprenentatge: la motivació i l’autoestima, i reflexiona sobre el paper de lideratge del formador en la consecució d'aquests dos elements entre els seus alumnes.
El segon mòdul gira al voltant de com les eines digitals ens ajuden a gestionar, interactuar, accedir a la informació i comunicar i com, per tant, donen suport als processos d’ensenyament i aprenentatge.
El tercer mòdul ens apropa a com el consum de substàncies, que està considerat com una de les conductes de risc més freqüents durant l’adolescència, afecten el cervell i produeixen alteracions conductuals i cognitives. En finalitzar el mòdul s'ofereixen una sèrie d'eines i recursos per poder abordar aquesta problemàtica.Tipus de recursManualFormatMaterial en línia -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2152.jpg
RecursAquest Mirades presenta la ponència impartida per Fernando Hernández. Es tracta d’una invitació a viatjar per algunes de les possibilitats, els desafiaments i les tensions que es fan presents en les relacions entre les arts i l'educació. I com que es tracta d'un viatge, el ponent apunta, amb un pensament de Marina Garcés, el territori que exploraràs: «Ens preparem per iniciar el viatge per la incertesa preparats per relacionar-nos amb el no-saber, per trepitjar i desplaçar els límits»
La col·lecció Mirades d’Educació recull, en format audiovisual, les ponències, xerrades, debats i accions formatives que tenen lloc en el decurs de diferents activitats i trobades de la Gerència de Serveis d’Educació.
Mirades d’EducacióTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2135.jpg
RecursAquest recurs d’autoaprenentatge té com a objectiu aproximar la base teòrica, les eines i les estratègies als orientadors i professionals municipals que s’inicien en les tasques d’acompanyament i suport als joves durant els períodes de tria de la continuïtat formativa.
Tipus de recursManualFormatMaterial en línia -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2358.jpg
RecursAquest Destil·lat estableix la importància del paper de les famílies i la relació col·laboradora amb elles en l’etapa infantil de 0 a 3 anys per tal que l’acompanyament a l’infant sigui el més adequat possible. Assenyala, per una banda, el desenvolupament de les emocions i les famílies i els estils educatius parentals. Per l’altre, descriu la relació famílies-escola fent propostes sobre com comunicar-se i fomentar la participació.
La col·lecció Destil·lats d’Educació facilita el coneixement generat en marc de les jornades i les accions formatives de la Gerència de Serveis d’Educació en un format sintètic i visual. Aquest destil·lat és el número 5 d’aquesta col·lecció.Destil·lats d’EducacióTipus de recursManualFormatPDF -
Acció formativa
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
En aquest microcurs s'obtindran consells i informació útil per conèixer els riscos i millorar la seguretat en l'àmbit laboral i personal, així com els aspectes que els empleats de la Diputació de Barcelona han de tenir en compte.
-Ser conscient de la necessitat de protegir-se i prendre mesures per millorar la seguretat a Internet.
-Conèixer les mesures de ciberseguretat en les pràctiques personals i laborals més habituals.
-Aplicar mesures de seguretat bàsiques al lloc de treball vetllant per la protecció de dades i regulant els accessos a la informació.
-Conèixer les amenaces més habituals en matèria de ciberseguretat.
-Saber com actuar davant les amenaces o incidències de seguretat.MicrocursosCanalEn líniaDurada2,0 h -
Acció formativa
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
- Sensibilitzar a les persones participants vers la importància de garantir la seguretat al voltant d’internet.
- Donar a conèixer els principals riscos i l’impacte i les conseqüències tant per la mateixa persona com per l’organització.CanalEn líniaDurada2,0 h -
Acció formativa
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
. Tenir una visió global i comprendre la funció dels diferents elements del sistema.
. Conèixer les funcionalitats disponibles pels centres gestors i saber-les utilitzar.CanalVideoformacióDurada20,0 h -
Acció formativa
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
1.Conèixer les funcions d’un Referent de protecció de dades a la Diputació de Barcelona.
2.Saber identificar els tractaments de dades personals que es duen a terme en el seu àmbit d’activitat.
3.Dominar els conceptes necessaris de protecció de dades per poder resoldre els casos més freqüents plantejats en el seu àmbit.
4.Comprendre les obligacions de la Diputació envers els tractaments de dades propis i els realitzats per compte dels Ens locals.
5.Saber elaborar clàusules informatives per a la recollida de dades.
6.Conèixer els procediments corporatius d’exercici de drets.
7.Detectar situacions de risc per als tractaments de dades del seu àmbit.
8.Saber identificar violacions de seguretat i com actuar.CanalPresencialDurada5,0 h -
Acció formativa
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
Assolir els coneixements i habilitats bàsiques per treballar amb l'aplicació SAP-SIGC, gestor pressupostari.
CanalVideoformació + en líniaDurada10,0 h -
Acció formativa
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
. Entendre les bases de l'ENS i la seva afectació jurídica, organitzacional i tecnològica a la corporació local
. Concebre l'ENS com a metodologia estàndard de gestió de la seguretat a les administracions públiques
. Identificar les etapes que s'han de seguir per establir un Pla d'adequació a l'ENS, la seva implantació i seguiment continuat.
. Comprendre la gestió de riscos en l'ENS.CanalVideoformació + en líniaDurada15,0 h -
Acció formativa
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/AF_BAF.jpg
•Ser conscient del context tecnològic que estem vivim i del seu impacte en la privacitat i en la necessitat de tenir un marc legal que reguli l’ús i el tractament de les dades personals.
•Conèixer les normes de seguretat bàsiques en matèria de protecció de dades i la importància de complir-les.
•Ser conscient que la protecció de dades és una responsabilitat compartida de tots els empleats públics i que cal tenir un paper actiu.
•Dominar els conceptes bàsics sobre protecció de dades i clarificar les confusions més habituals.
•Comprendre les obligacions que té la Diputació com a responsable del tractament de dades i, en alguns casos, com encarregada del tractament de dades d’altres ens locals.
•Conèixer com s’ha de procedir en el lloc de treball si tractem dades personals.
•Saber quines son les funcions de la figura de Delegat de Protecció de Dades que han de tenir totes les administracions públiques.
•Conèixer els aspectes més rellevants del Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) que és d’obligat compliment per tots els membres de la Unió Europea.
•Saber quins són els drets més importants, els deures que les organitzacions han de complir i com els ciutadans els podem exercir.CanalEn líniaDurada10,0 h -
Acció formativa
* Saber navegar per una aplicació Qliksense i conèixer les funcionalitats que proporciona l'eina per a un usuari bàsic.
CanalPresencialDurada10,0 h