Cerca lliure
-
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_eines_digitals.jpg
RecursEl núvol és un dels conceptes que pertany a una realitat digital ja consolidada, tant en l’àmbit personal com en el professional. Qui més qui menys ha escoltat expressions com “Treballar al núvol” o “Pujar documents al núvol”. Però, què significa exactament això? Què vol dir “pujar alguna cosa al núvol”? On és aquest “núvol”? Per què podem utilitzar-lo?
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_eines_digitals.jpg
RecursSovint no sabem, o no som conscients, on perdem la major part del nostre temps. Segur que, en moltes ocasions, has arribat al final d’una jornada de feina amb aquella sensació una mica desagradable de no haver parat ni un sol moment i, en canvi, no haver avançat gens ni mica en assumptes que són importants. Coneixerem algunes eines tecnològiques que ens poden ajudar amb la gestió del temps, plantant cara així a l’estrès i l’ansietat i recuperant temps per a nosaltres, per invertir-lo en allò que realment volem.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_eines_digitals.jpg
RecursQuan parlem de transformació i de canvi en aquest àmbit ens referim a l’aparició de nous actors, com les propostes sorgides del moviment del programari lliure. També a la forma d’utilitzar-les de forma col·laborativa, en equip. I aquí, Google té molt a dir amb el seu conjunt d’aplicacions ofimàtiques Google Docs.
En aquest pòdcast farem referència a tres de les eines ofimàtiques que ens ofereix Google: el processador de textos (Google Docs), el full de càlcul (Google Sheets) i l’aplicació per fer presentacions (Google Slides).AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_eines_digitals.jpg
RecursActualment, fem fotos a gairebé tot. Molt lluny queden aquells dies en els que el número de dispars quedava limitat a la capacitat del carret: 12, 24 ó 36.
Tornem al concepte del núvol i concretament en aquesta peça, de Google Photos, una de les aplicacions amb versió gratuïta més popular per guardar, compartir i organitzar una gran quantitat d’imatges: fotos i vídeos.AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_eines_digitals.jpg
RecursGoogle Calendar s’ha convertit en una de les aplicacions de referència quant a organització personal.
Algunes de les claus del seu èxit és la simplicitat i facilitat d’ús, dues característiques que també trobem en la majoria de solucions de Google. Una vegada més hem de fer referència al concepte de núvol. I és que els esdeveniments creats i gestionats amb Google Calendar es guarden en línia. Això significa que el calendari es pot gestionar des de diversos dispositius de forma simultània. L’única cosa que necessitem és una connexió a internet.AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_eines_digitals.jpg
RecursLa primera xarxa social d’ús massiu va ser Facebook. Després van venir Twitter i Instagram. I ara, estan irrompent amb força xarxes com TikTok i Twitch. La primera està basada en vídeos de curta durada i, la segona, és una plataforma que permet la retransmissió d’esdeveniments en directe.
En aquest pòdcast d’Audioformació farem una aproximació a aquestes dues plataformes que estan de moda entre els més joves.AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_marqueting_digital.jpg
RecursActualment tenim al nostre abast més canals de comunicació i informació que mai: whatsapp, facebook, instagram, webs de tot tipus...Els webs i els blogs primer, i les xarxes socials i la missatgeria instantània després, han esdevingut una oportunitat per a nous creadors de continguts, comerços i professionals de tot tipus, i també han establert una nova manera de comunicar-nos.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_marqueting_digital.jpg
RecursPúblic objectiu i Calendari editorial són dos conceptes de vital importància en el món del màrqueting, sigui o no digital. Tenen una relació directa i són imprescindibles per elaborar una correcta estratègia de continguts i ajudar-te a guanyar visibilitat a les xarxes socials i a internet en general.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_marqueting_digital.jpg
RecursEn aquest pòdcast parlarem d’aplicacions i eines per gestionar xarxes socials, concretament de quatre solucions molt conegudes, tot i que n’hi ha moltes més. Parlarem de Hootsuite, Facebook Creator Studio, Tweetdeck i Linktree.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_marqueting_digital.jpg
RecursEn aquest pòdcast parlarem de Linkedin, la xarxa social professional que va néixer el 2004 i que continua sent un referent en el món laboral, professional i empresarial, també parlarem, molt important, del què NO és. Som-hi!
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_marqueting_digital.jpg
RecursParlem de les claus per ser més visibles a les xarxes socials i a internet, en concret en aquest pòdcast de la publicitat a Facebook i Instagram. I és que la visibilitat de forma orgànica -és a dir, amb els nostres propis recursos- és limitada a no ser que compten amb una gran audiència amb la qual tinguem un alt grau d’interacció.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF_marqueting_digital.jpg
RecursFer màrqueting va molt més enllà d’intentar vendre productes i serveis de manera directa. És el màrqueting de continguts que, amb l’era d’internet, ha pogut desenvolupar tot el seu potencial.
AudioFormació de la DSF (pòdcast)Tipus de recursManualFormatÀudio