Cerca lliure
-
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2791.jpg
RecursDes de la Gerència de Serveis i amb la col·laboració de l’Institut Cerdà, s’ha realitzat un estudi entorn a les diferents alternatives de gestió de la Distribució urbana de mercaderies (DUM) i el comerç urbà.
L’objectiu del treball ha estat doble:
- generar coneixement de les diferents solucions al voltant de la DUM que hi trobem al voltant del territori i fora d’ell; conèixer diferents plataformes i accions distribuïdes en diversos municipis així com també exemples a nivell internacional
- oferir al personal tècnic dels ajuntaments recomanacions entorn aquesta temàtica, fet que permetrà que valorin quines s’adeqüen millor a les seves realitats i/o necessitats fent especial atenció al comerç electrònic.
Al final de l’estudi es poden trobar tot un seguit de conclusions per tal de fer-ne una eina més pràctica.
En la coordinació de l’estudi s’ha treballat fent sinergies amb diferents administracions com la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea de Transports Metropolitans, ATM.Tipus de recursManualFormatPDF -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2818.jpg
RecursL’esport ha anat evolucionant de la mà de les principals transformacions socials.
Els campus, casals, colònies, estades, etc. són activitats esportives d’estiu que es fan a tota la demarcació.
Moltes d’aquestes activitats es caracteritzen per ser eines educatives que tenen un gran impacte en un curt espai de temps. Arran de la situació derivada de la COVID-19, han esdevingut una eina pedagògica per afavorir l’adquisició de nous hàbits per part de la població infantil.
Amb l’objectiu de promoure la millora contínua de les activitats esportives d’estiu i amb la voluntat de fer créixer el sistema esportiu local, s’ha volgut treballar en l’anàlisi de les activitats organitzades a la provínciaTipus de recursInformeFormatPDF -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2235.jpg
RecursPer fer crítiques per a la millora, hem de tenir en compte algunes qüestions que aquest recurs planteja de forma clara en menys de 2'.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021Videopindoles d'aprenentatgeTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2230.jpg
RecursCom reps una crítica? En 2' el vídeo et dona pistes per aprofitar-les i fer un creixement professional i personal.
Col·lecció “Videopíndoles d'aprenentatge” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021Videopindoles d'aprenentatgeTipus de recursGuia d'habilitatsFormatVídeo -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2211.jpg
RecursEl manual parteix del concepte d'empatia per analitzar posteriorment tot allò que afecta la comunicació empatica. L'empatia és una eina clau per desenvolupar les connexions basades en la confiança i la credibilitat.
La comunicació “intra” i interpersonal ha de fonamentar-se en aquest concepte. Cal construir recursos que generin una capacitat dialògica centrada en les necessitats pròpies però també en les dels nostres interlocutors, arribant a assolir l'entesa. el diàleg assertiu i la gestió emocional adequada, ajudaran a l'aprenentatge de la nostra comunicació empàtica, configurant-la de manera sòlida i en permanent creixement.
Col·lecció “Manuals de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2021Manual de formacióTipus de recursManualFormatMaterial en línia -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2793.jpg
RecursEn els darrers anys, l’augment del consum de subministraments en els mercats municipals ha estat significatiu, com també ho ha fet el preu de l’energia. Segons dades de la 16a edició dels Cercles de Comparació Intermunicipal de mercats municipals, la despesa de subministraments l’any 2021 per m² de superfície total era de 16,1 €/m². – una dada que encara no mostra l’encariment del preu de l’energia d’aquest 2022.
Per aquest motiu, i pel compromís de la Gerència de Serveis de Comerç de convertir els mercats municipals de la província de Barcelona en equipaments sostenibles energèticament (a través del projecte transformador “Mercats municipals 2030: Espais d’oportunitats”) s’han analitzat els consums de set mercats municipals de la província de Barcelona, per extreure mesures d’estalvi i d’eficiència que puguin ser exportades al conjunt dels mercats de la província.Tipus de recursInformeFormatPDF -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2217.jpg
RecursLa comunicació és un element clau en el procés de socialització de les persones, alhora que un procés complicat i ple de dificultats de diversa índole. És habitual, doncs, que sorgeixin conflictes i malentesos en les nostres relacions.
Amb les eines que ens ofereix la Comunicació No Violenta es preten aprendre a comunicar-nos de manera efectiva i afectiva i tractar de resoldre tot tipus de conflicte sense violència ni coacció.
Col·lecció “Síntesis de formació” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Síntesis de formacióTipus de recursManualFormatPDF -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2821.jpg
RecursEl recurs et permetrà calcular costos en els equipaments esportius municipals per saber quin és el cost del servei que s'està prestant l’ajuntament i tenir una base sobre la qual poder decidir quin preu públic s’ha d’establir per utilitzar-lo.
Aquest guia et proposa una metodologia de càlcul estratificada en tres nivells diferenciats:
. Cost base: cost/temps per espai de l’espai esportiu
. Cost total del servei prestat: cost de l’activitat o de les activitats fetes
. Cost per usuari: cost unitari de l’usuari o dels usuaris que han utilitzat el serveiTipus de recursGuia de projecte o serveiFormatPDF -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2228.jpg
RecursLa Comunicació No Violenta (CNV) és una tècnica que busca generar espais de qualitat perquè dues persones expressin les seves necessitats de forma honesta i constructiva. Ens ho explica la Carme Pujol en aquest vídeo.
Col·lecció “Aprenent amb els experts” de la Direcció de Serveis de Formació. Edició 2020Aprenent amb els expertsTipus de recursPonènciaFormatVídeo -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2817.jpg
RecursAquest manual vol ser un recurs per valorar i fer reflexionar als agents esportius dels municipis sobre el valor educatiu de la proposta formativa implementada en la població en edat escolar a través del disseny d’una eina per valorar la capacitat educativa de l’activitat fisicoesportiva en la població en edat escolar.
El manual inclou també unes conclusions on els investigadors i la investigadora reflexionen, a tall de suggeriment, sobre possibles línies futures d’actuació.Tipus de recursManualFormatPDF -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2820.jpg
RecursAquest manual pot ajudar a facilitar la inclusió de les persones amb discapacitat quan s’organitzin esdeveniments esportius.
Les observacions i les orientacions són senzilles i al final hi ha un recull d’organitzacions assessores.
Aquest manual aposta fermament per la inclusió de tothom. Les orientacions que s'hi donen són una guia que caldrà anar adequant i adaptant a les necessitats de cada organització i es refereixen tant a l’organització tècnica de l’activitat esportiva com a la comunicació que s’hagi de fer de l’esdeveniment.Tipus de recursBones pràctiquesManualFormatPDF -
https://repositori-dsf.diba.cat/public_resources/altres/CRAF_img_fitxes/RF2819.jpg
RecursDurant l’any 2020, a causa de la pandèmia de la COVID-19, s’ha viscut una gran crisi sanitària que va obligar a replantejar el nostre dia a dia.
El present manual planteja mesures i recomanacions pràctiques que permetin un marc per al desenvolupament dels esdeveniments esportius amb la finalitat de garantir unes condicions de seguretat i prevenció.
En un primer apartat, trobareu l’anàlisi de risc. A partir d’aquest estudi previ es podrà planificar i executar les mesures i accions de la forma més eficient. A continuació es fa referència a les fases de desenvolupament de l’esdeveniment o activitat esportiva, segons tipologia, tant abans com durant i després.Tipus de recursManualFormatPDF