Resolució de conflictes a l'equip de treball
Programa, avaluació i acreditació
- El conflicte i com ens condiciona: Com afrontem el conflicte? Quin és el seu perfil? Impacte emocional de com afrontem el conflicte. Entendre el conflicte com un fet positiu. Identificar estratègies que poden ajudar a abordar-lo positivament.
- La gestió emocional davant dels conflictes.
- L’empatia i l’escolta activa: Concepte d’empatia. Com demostrar l’empatia? Aspectes bàsics de l'empatia. Obstacles per desenvolupar l'empatia. Incrementar la nostra empatia cap als altres.
- Diferents nivells d’escolta.
- La comunicació assertiva i no violenta: Introducció. Concepte. La percepció. Base de la comunicació. El seu procés. Els estereotips. Les claus de la comunicació. El guanyar-guanyar.
- La CNV com a estratègia clau per resoldre els conflictes.
- La resolució de conflictes i el seu impacte en els equips segons el model de Patrick Lencioni: Les cinc disfuncions d’un equip.
- La gestió emocional davant dels conflictes.
- L’empatia i l’escolta activa: Concepte d’empatia. Com demostrar l’empatia? Aspectes bàsics de l'empatia. Obstacles per desenvolupar l'empatia. Incrementar la nostra empatia cap als altres.
- Diferents nivells d’escolta.
- La comunicació assertiva i no violenta: Introducció. Concepte. La percepció. Base de la comunicació. El seu procés. Els estereotips. Les claus de la comunicació. El guanyar-guanyar.
- La CNV com a estratègia clau per resoldre els conflictes.
- La resolució de conflictes i el seu impacte en els equips segons el model de Patrick Lencioni: Les cinc disfuncions d’un equip.
- Interpretar, examinar i distingir competències emocionals i socials per afrontar els conflictes.
- Descobrir, practicar i integrar eines que es poden fer servir en l'àmbit de resolució de conflictes.
L’aprenentatge es durà a terme de manera dinàmica i participativa; es faran exercicis dissenyats per practicar els conceptes teòrics i per fomentar l’autoconsciència. Això permetrà una millor integració de l’aprenentatge i l’assoliment dels objectius
Assistència
Proves d’aprenentatge
S’avaluen les actituds (participació en les activitats presencials). Superació d’activitats a partir d’uns criteris establerts.
Certificat d’aprofitament
Destinataris
Col·lectiu professional | Àmbit funcional | Lloc de treball | Competència |
---|---|---|---|
Comandament executiu | Més d'una àrea | Cap oficina | Direcció de persones |
Comandament executiu | Més d'una àrea | Cap servei | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Cultura | Director bibliobús | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Cultura | Director biblioteca | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Cultura | Subdirector bibliotecari | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Educació, esports i joventut | Director CRTTT | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Més d'una àrea | Cap secció | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Més d'una àrea | Cap subsecció | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Més d'una àrea | Cap unitat | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Més d'una àrea | Encarregat | Direcció de persones |
Comandament operatiu | Més d'una àrea | Supervisor | Direcció de persones |
Directiu | Més d'una àrea | Cap gabinet | Direcció de persones |
Directiu | Més d'una àrea | Coordinador àrea | Direcció de persones |
Directiu | Més d'una àrea | Coordinador general | Direcció de persones |
Directiu | Més d'una àrea | Coordinador matèria | Direcció de persones |
Directiu | Més d'una àrea | Director gabinet | Direcció de persones |
Directiu | Més d'una àrea | Director serveis | Direcció de persones |
Directiu | Més d'una àrea | Gerent serveis | Direcció de persones |
Directiu | Més d'una àrea | Subdirector | Direcció de persones |
Habilitació nacional | Presidència | Secretari | Direcció de persones |
Habilitació nacional | Recursos humans, hisenda i serveis interns | Interventor | Direcció de persones |
Habilitació nacional | Recursos humans, hisenda i serveis interns | Tresorer | Direcció de persones |