Habilitats de secretaria de direcció

Acció formativa
Habilitats de secretaria de direcció
Àrea promotor de formació:
Direcció de Serveis de Formació
Requisits:
Persones que s’acaben d’incorporar a aquests llocs de treball.
Nombre de participants: Mínim 10 | Òptim 12 | Màxim 15
Canal:
Presencial + en línia
Durada: 14,0 h | Presencial 12,0 h | Videoformació 0,0 h | Treball en línia 2,0 h
Modalitat:
taller

Programa, avaluació i acreditació

-Aspectes i situació del personal de secretaria: El lloc de treball a l’ Administració. Funcions i responsabilitats. La multifuncionalitat. Qualitats personals i professionals. El i La secretàri/a en un equip de treball. L’adaptació a un i a més d’un càrrec directiu.
-Evolució i habilitats del perfil: Nexe d’ unió entre departaments i càrrecs. Iniciativa, proactivitat, responsabilitat, flexibilitat. La imatge, confidencialitat i discrecció. La cortesia, el tacte. La escolta activa. L’ assertivitat .
-Tècniques de secretariat(I): Gestió del temps. Les tasques diàries. Urgència i importància. L'agenda. El despatx diari amb el cap.
-Tècniques de secretariat(II): La comunicació escrita. Redacció efectiva d’ escrits professionals. Errors més freqüents.
-Tècniques de secretariat(III): L’atenció telefònica. Emissió, recepció i filtració de trucades. Errors més freqüents.
-Tècniques de secretariat(IV): La recepció de visites. Normes bàsiques de recepció. Retards i la gestió de les esperes.
-Tècniques de secretariat(V): La gestió de reunions i la organització d’actes. El paper del personal de secretaria a les reunions. Com interrompre una reunió.

-Identificar allò que s’espera de la seva posició com a personal de suport departamental i/o directiu dins l’organigrama.
-Reconèixer que són imatge de l’entitat i del directiu i identificar l’aportació de valor que la seva posició dóna al departament. Habilitats relacionals i professionals necessàries segons els diversos interlocutors.
-Distingir les tècniques de comunicació i identificar les accions que s’ adeqüin a cadascun d’aquests interlocutors i al mitjà de comunicació.
-Saber aplicar les principals tècniques per optimitzar la gestió del temps i les tasques diàries.
-Identificar les normes bàsiques que s’han d’aplicar en la recepció de visites, la organització de reunions i petits events.

S'iniciarà el curs una setmana abans de la primera sessió presencial amb una activitat de detecció que es farà arribar als participants mitjançant l'aula virtual per tal de reflexionar sobre el propi perfil i la pròpia feina.Entre sessions es podrà suggerir lectures addicionals, reflexions a títol individual que desprès es posaran en comú, etc. Per a facilitar la interiorització dels conceptes del curs i facilitar l’ aplicabilitat en el lloc de treball.
Assistència
Proves d’aprenentatge
Estan previstes dues hores en activitats no presencials (projectes, treball autònom, en grups, pràctiques al lloc de treball...) sobre situacions de treball dels propis participants que es desenvolupen a l'aula virtual.
Certificat d’aprofitament

Destinataris

Col·lectiu professional Àmbit funcional Lloc de treball Competència
Suport administratiu Més d'una àrea Secretari alt càrrec Gestió administrativa
Suport administratiu Més d'una àrea Secretari directiu Gestió administrativa
Suport administratiu Presidència Secretari presidència Gestió administrativa