X

Nom de la competència clau 1 2 3 4
Nivell
  • Itinerari formatiu del perfil:
    Referent organització | Diputació de Barcelona

    Col·lectiu professional
    Referent corporatiu
    Àrea funcional
    Més d'una àrea
    Codi
    YRCTR497

    Contingut professional

    Missió
    El contingut funcional dels referents d'organització es determina des del centre gestor corresponent i atén a les necessitats corporatives establertes en cada moment.

    Perfil de competències

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU

    Gestió de processos i e-administració

    Definició

    Definir i optimitzar els processos de prestació de serveis, administratius, pressupostaris, etc. de la corporació i les eines d’administració electrònica.

    La competència implica...
    Importància dels processos i els mètodes d'identificar-los i documentar-los.
    Estructuració i elaboració del mapa de processos a nivell d'organització, d'àrea o de departament.
    Alineació dels processos amb el client i amb els objectius de l'organització.
    Mètodes per implantar un sistema d'indicadors equilibrat i eficaç de mesura dels processos: disseny d'indicadors associats a processos.
    Concepte d'Administració electrònica i els diferents tipus de procediments i serveis que engloba.
    Conceptes de prestador de serveis de certificació, de certificat digital, de dispositiu de creació de signatura. Tipus de signatura electrònica.
    Normativa jurídica relacionada amb els processos d'Administració electrònica i signatura electrònica, especialment la Llei 11/2007.
    Conceptes d'interoperabilitat i seguretat, i la seva importància en les iniciatives de desenvolupament tecnològic de l'Administració electrònica.

    Models i projectes de millora organitzativa

    Definició

    Dissenyar, implementar i avaluar projectes de modernització i millora organitzativa, analitzant els processos i les dinàmiques de funcionament intern per tal d’incrementar l’eficiència de l’estructura organitzativa així com l’optimització dels recursos emprats.

    La competència implica...
    Models de modernització a l'Administració pública.
    Models i sistemes de qualitat i millora contínua a les administracions públiques.
    Anàlisi i disseny de processos i circuits de funcionament intern per millorar i facilitar la gestió interna i externa.
    Eines de gestió per al seguiment i l’avaluació de l’activitat dels serveis interns i externs de la corporació i la millora de la qualitat.