X

Nom de la competència clau 1 2 3 4
Nivell
  • Itinerari formatiu del perfil:
    Referent recursos humans | Diputació de Barcelona

    Col·lectiu professional
    Referent corporatiu
    Àrea funcional
    Més d'una àrea
    Codi
    YRCTR495

    Contingut professional

    Missió
    El contingut funcional dels referents de recursos humans es determina des del centre gestor corresponent i atén a les necessitats corporatives establertes en cada moment.

    Perfil de competències

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES

    Avaluació i carrera professional

    Definició

    Dissenyar, implantar i avaluar models de carrera professional d’acord amb el marc normatiu de funció pública per tal de donar resposta a les necessitats i plantejaments de millora de l’organització i de desenvolupament professional dels seus empleats públics.

    La competència implica...
    Marc normatiu de funció pública per al desenvolupament de les polítiques generals i el sistema de carrera professional de la corporació.
    Models teòrics i metodògics per a l'elaboració de plans individuals i col·lectius de desenvolupament professional.
    Normativa interna i procediments de gestió de les convocatòries de carrera professional, avaluació del rendiment, etc.
    Disseny i aplicació d’eines i tècniques d'avaluació del rendiment i l'acompliment (test, qüestionaris, entrevistes, memòries, etc.).

    Selecció i provisió de recursos humans

    Definició

    Dissenyar, planificar, implantar i avaluar les accions necessàries per a la selecció externa i la provisió interna (reclutament o convocatòria, selecció i acollida) de treballadors de la corporació.

    La competència implica...
    Marc normatiu de la selecció de personal al servei de les administracions locals a Catalunya.
    Bases de convocatòria de selecció i provisió.
    Gestió de processos selectius.
    Disseny i aplicació de proves de diagnòstic i avaluació: eines de preselecció, entrevista preliminar, tests psicotècnics de selecció de personal, proves professionals i de coneixement, simulacions, etc.
    Criteris i tècniques d'avaluació de candidats.
    Plans d'acollida per a personal de nova incorporació.

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU

    Gestió de recursos humans

    Definició

    Gestionar, d'acord amb la normativa interna i externa, el conjunt de les actuacions que es deriven de la relació jurídica existent entre la corporació i el personal al seu servei: situacions administratives, nomenaments, contractacions, retribucions, règim de previsió, gestió de temps, incidències en la jornada i altres de relacionades.

    La competència implica...
    Tramitació administrativa dels processos de captació i selecció del personal.
    Tramitació administrativa dels processos de formació, desenvolupament, compensació i beneficis dels treballadors.
    Documentació relativa al procés de contractació, variacions de la situació laboral i acabament de contracte, identificant i aplicant la normativa laboral en vigor.
    Elaboració de la documentació corresponent al pagament de retribucions del personal, de cotització a la Seguretat Social i impostos inherents, reconeixent i aplicant la normativa en vigor.
    Documentació relativa a les incidències derivades de l’activitat laboral dels treballadors, a partir de les normes establertes.