Itinerari formatiu del perfil:
Referent recursos humans | Diputació de Barcelona
Contingut professional
Missió
El contingut funcional dels referents de recursos humans es determina des del centre gestor corresponent i atén a les necessitats corporatives establertes en cada moment.Perfil de competències
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES
Avaluació i carrera professional
Definició
Dissenyar, implantar i avaluar models de carrera professional d’acord amb el marc normatiu de funció pública per tal de donar resposta a les necessitats i plantejaments de millora de l’organització i de desenvolupament professional dels seus empleats públics.
La competència implica...
Marc normatiu de funció pública per al desenvolupament de les polítiques generals i el sistema de carrera professional de la corporació.Models teòrics i metodògics per a l'elaboració de plans individuals i col·lectius de desenvolupament professional.
Normativa interna i procediments de gestió de les convocatòries de carrera professional, avaluació del rendiment, etc.
Disseny i aplicació d’eines i tècniques d'avaluació del rendiment i l'acompliment (test, qüestionaris, entrevistes, memòries, etc.).
Selecció i provisió de recursos humans
Definició
Dissenyar, planificar, implantar i avaluar les accions necessàries per a la selecció externa i la provisió interna (reclutament o convocatòria, selecció i acollida) de treballadors de la corporació.
La competència implica...
Marc normatiu de la selecció de personal al servei de les administracions locals a Catalunya.Bases de convocatòria de selecció i provisió.
Gestió de processos selectius.
Disseny i aplicació de proves de diagnòstic i avaluació: eines de preselecció, entrevista preliminar, tests psicotècnics de selecció de personal, proves professionals i de coneixement, simulacions, etc.
Criteris i tècniques d'avaluació de candidats.
Plans d'acollida per a personal de nova incorporació.
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU
Gestió de recursos humans
Definició
Gestionar, d'acord amb la normativa interna i externa, el conjunt de les actuacions que es deriven de la relació jurídica existent entre la corporació i el personal al seu servei: situacions administratives, nomenaments, contractacions, retribucions, règim de previsió, gestió de temps, incidències en la jornada i altres de relacionades.
La competència implica...
Tramitació administrativa dels processos de captació i selecció del personal.Tramitació administrativa dels processos de formació, desenvolupament, compensació i beneficis dels treballadors.
Documentació relativa al procés de contractació, variacions de la situació laboral i acabament de contracte, identificant i aplicant la normativa laboral en vigor.
Elaboració de la documentació corresponent al pagament de retribucions del personal, de cotització a la Seguretat Social i impostos inherents, reconeixent i aplicant la normativa en vigor.
Documentació relativa a les incidències derivades de l’activitat laboral dels treballadors, a partir de les normes establertes.