Itinerari formatiu del perfil:
Promotor formació | Diputació de Barcelona
Contingut professional
Missió
El contingut funcional dels promotors de formació es determina des del centre gestor corresponent i atén a les necessitats corporatives establertes en cada moment.Perfil de competències
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES
Disseny, impartició i avaluació de la formació
Definició
Dissenyar accions formatives, atenent al perfil dels participants, impartir continguts mitjançant metodologies i recursos centrats en el participant, i implementar instruments d’avaluació dels aprenentatges i de la transferència al lloc de treball.
La competència implica...
Estratègies de formació: interna i externa; informal, no formal i formal.Modalitats i metodologies de l’aprenentatge de persones adultes.
Documents relacionats amb el disseny: fitxa tècnica, pla docent, programació de les sessions i instruments d’avaluació.
Formació de formadors.
Nivells de gradació de l’avaluació: coherència pedagògica, satisfacció, aprenentatge, transferència i impacte.
Recursos
Tecnologies i entorns virtuals d'aprenentatge
Definició
Incorporar al desenvolupament professional tant les tecnologies web 2.0., que afavoreixen la interactivitat i la col·laboració a través de comunitats professionals, com portar a terme la integració d’un espai d’aprenentatge personal (PLE) que afavoreixi l’actualització permanent i l’autoformació.
La competència implica...
Característiques de la modalitat formativa en línia i semipresencial.Aprenentatge en xarxa: comunitat virtual, de pràctica i altres.
Funcionalitats de les aplicacions web 2.0.
Nous rols professionals: tutoria, dinamització de comunitats, dissenyador d’aules virtuals, etc.
Disseny i creació de recursos d’autoformació.
Nous canals i xarxes de comunicació i interacció per al desenvolupament professional.
Configuració de l’escriptori com espai d’aprenentatge personal (PLE).
Accions formatives
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU
Gestió de la formació
Definició
Gestionar, organitzar i fer el seguiment d’accions formatives, realitzant la contractació dels docents, l’elaboració de calendaris i horaris, la provisió de recursos com aules i equipament, el control pressupostari, l’actualització de dades i indicadors globals, i el control de la pròpia activitat de cara a l’elaboració d’informes.
La competència implica...
Procediment intern d'accés a la formació.Comissió de formació.
Criteris sobre contractació de docents: honoraris, seguiment i control de qualitat.
Logística d’una acció formativa i d’una programació anual.
Quadre de comandament amb indicadors de formació: hores ofertades, hores impartides, hores/persona i pressupost.
Control dels instruments d’avaluació de la satisfacció i dels aprenentatges.
Recursos
Planificació de la formació
Definició
Elaborar plans de formació, entesos com un conjunt d’accions formatives que responen a un diagnòstic de necessitats de formació realitzat en una organització, en funció de les línies estratègiques marcades per la direcció, de la situació de l'entorn, de les oportunitats que puguin sorgir i dels nivells competencials dels diferents col·lectius destinataris.
La competència implica...
Factors que emmarquen i condicionen el pla de formació d’una organització.Política de recursos humans respecte de la formació.
Perfils de competències professionals.
Procés i instruments de recollida de necessitats formatives de manera ordinària.
Estratègies i modalitats formatives en funció de la tipologia de continguts i dels perfils competencials dels diferents col·lectius.
Normativa i funcionament de la formació bonificada.
Coneixement de l’oferta dels proveïdors de formació de referència.