X

Nom de la competència clau 1 2 3 4
Nivell
  • Itinerari formatiu del perfil:
    Promotor formació | Diputació de Barcelona

    Col·lectiu professional
    Referent corporatiu
    Àrea funcional
    Més d'una àrea
    Codi
    YRCTR494

    Contingut professional

    Missió
    El contingut funcional dels promotors de formació es determina des del centre gestor corresponent i atén a les necessitats corporatives establertes en cada moment.

    Perfil de competències

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES COMPLEMENTÀRIES

    Disseny, impartició i avaluació de la formació

    Definició

    Dissenyar accions formatives, atenent al perfil dels participants, impartir continguts mitjançant metodologies i recursos centrats en el participant, i implementar instruments d’avaluació dels aprenentatges i de la transferència al lloc de treball.

    La competència implica...
    Estratègies de formació: interna i externa; informal, no formal i formal.
    Modalitats i metodologies de l’aprenentatge de persones adultes.
    Documents relacionats amb el disseny: fitxa tècnica, pla docent, programació de les sessions i instruments d’avaluació.
    Formació de formadors.
    Nivells de gradació de l’avaluació: coherència pedagògica, satisfacció, aprenentatge, transferència i impacte.
    Recursos
    Aprendre del futur
    Desenvolupament personal. Aprendre a aprendre
    Entendre per entendre'm. L'educació emocional com a eina de treball
    Desenvolupament personal. Gestió emocional
    Conversa pràctica de formació: Teresa Expósito
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Crea el teu programa de mentoria
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    De les comunitats de pràctica a la col·laboració expandida
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Digitalització, noves formes d'aprendre i ensenyar
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Dissenyant noves maneres d'aprendre
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Flipped Classroom
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    La gestió del coneixement com a generador de valor
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Modalitats de formació i estratègies d’aprenentatge
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Neurociència i desenvolupament
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Projecte de formació en habilitats i competències digitals
    Recursos humans. Formació a les organitzacions
    Tot el que sempre vas voler saber sobre @FormacioDIBA…
    Recursos humans. Formació a les organitzacions

    Tecnologies i entorns virtuals d'aprenentatge

    Definició

    Incorporar al desenvolupament professional tant les tecnologies web 2.0., que afavoreixen la interactivitat i la col·laboració a través de comunitats professionals, com portar a terme la integració d’un espai d’aprenentatge personal (PLE) que afavoreixi l’actualització permanent i l’autoformació.

    La competència implica...
    Característiques de la modalitat formativa en línia i semipresencial.
    Aprenentatge en xarxa: comunitat virtual, de pràctica i altres.
    Funcionalitats de les aplicacions web 2.0.
    Nous rols professionals: tutoria, dinamització de comunitats, dissenyador d’aules virtuals, etc.
    Disseny i creació de recursos d’autoformació.
    Nous canals i xarxes de comunicació i interacció per al desenvolupament professional.
    Configuració de l’escriptori com espai d’aprenentatge personal (PLE).
    Accions formatives
    Formadiba. Qualificadors sense secrets!
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Formadiba. Millora la presentació d'una aula virtual
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Formadiba. Treu-li partit al sistema de comunicació de les aules virtuals
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació
    Introducció a les aules virtuals de Moodle
    Videoformació + en línia
    Direcció de Serveis de Formació

    COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU

    Gestió de la formació

    Definició

    Gestionar, organitzar i fer el seguiment d’accions formatives, realitzant la contractació dels docents, l’elaboració de calendaris i horaris, la provisió de recursos com aules i equipament, el control pressupostari, l’actualització de dades i indicadors globals, i el control de la pròpia activitat de cara a l’elaboració d’informes.

    La competència implica...
    Procediment intern d'accés a la formació.
    Comissió de formació.
    Criteris sobre contractació de docents: honoraris, seguiment i control de qualitat.
    Logística d’una acció formativa i d’una programació anual.
    Quadre de comandament amb indicadors de formació: hores ofertades, hores impartides, hores/persona i pressupost.
    Control dels instruments d’avaluació de la satisfacció i dels aprenentatges.
    Recursos
    El cicle de la formació
    Recursos humans. Formació a les organitzacions

    Planificació de la formació

    Definició

    Elaborar plans de formació, entesos com un conjunt d’accions formatives que responen a un diagnòstic de necessitats de formació realitzat en una organització, en funció de les línies estratègiques marcades per la direcció, de la situació de l'entorn, de les oportunitats que puguin sorgir i dels nivells competencials dels diferents col·lectius destinataris.

    La competència implica...
    Factors que emmarquen i condicionen el pla de formació d’una organització.
    Política de recursos humans respecte de la formació.
    Perfils de competències professionals.
    Procés i instruments de recollida de necessitats formatives de manera ordinària.
    Estratègies i modalitats formatives en funció de la tipologia de continguts i dels perfils competencials dels diferents col·lectius.
    Normativa i funcionament de la formació bonificada.
    Coneixement de l’oferta dels proveïdors de formació de referència.
    Recursos
    Eines per dissenyar i programar accions formatives normalitzades
    Recursos humans. Formació a les organitzacions