Itinerari formatiu del perfil:
Referent comunicació | Diputació de Barcelona
Col·lectiu professional
Referent corporatiu
Àrea funcional
Més d'una àrea
Codi
YRCTR500
Contingut professional
Missió
El contingut funcional dels referents de comunició es determina des del centre gestor corresponent i atén a les necessitats corporatives establertes en cada moment.Perfil de competències
COMPETÈNCIES TÈCNIQUES SECTORIALS CLAU
Comunicació estratègica
Definició
Gestionar la informació i impulsar la imatge corporativa, tant internament com externa, seleccionant el mitjà, el canal i les formes d'estil de comunicació. Proposar, impulsar i executar el pla de comunicació corporativa interna i externa de forma coherent amb el missatge i el pla estratègic de la corporació.
La competència implica...
Elaboració del manual d'estil i formats corporatius per a la comunicació i divulgació de programes i projectes.Establiment de procediments i circuits de comunicació interna.
Seguiment i control de l'aplicació dels criteris corporatius en les diferents accions de comunicació (exposicions, congressos, etc.).
Ús de sistemes d’avaluació de l’eficiència i eficàcia dels sistemes, procediments i tècniques d’informació utilitzats (ús d’índexs i d'indicadors de seguiment, anàlisi de la satisfacció dels usuaris, etc.).
Selecció de la informació corporativa a oferir i del sistema i modalitat més adient per difondre-la (publicació interna o externa, portaveus i emissors, moment i lloc de la comunicació, etc.), tenint una visió àmplia de la finalitat de la comunicació, les característiques del context i dels destinataris, l’impacte i les repercussions del missatge, etc.
Valoració de l’estratègia (selecció del mitjà, destinataris, moment, etc.) que cal seguir en funció de les qüestions a tractar (emergència, alta importància, etc.) i de l'impacte sobre la imatge i el prestigi de la corporació.
Premsa i publicacions
Definició
Redactar i distribuir comunicacions de premsa i publicacions, així com establir, mantenir i gestionar les relacions amb els mitjans de comunicació d’acord amb les directrius establertes. Proposar criteris de política informativa.
La competència implica...
Rellevància i fiabilitat de les diferents fonts d'informació de l'àmbit profesional propi i les tendències o llacunes en la informació.Llenguatge periodístic.
La publicitat com a procés de comunicació.
Periodisme digital.
Redacció de documents informatius, de comunicats, d'articles, de reportatges de revista, etc.
Anàlisi dels temes i de la informació a incorporar a les revistes corporatives, definint l’estructura del contingut.
Edició gràfica per a l'elaboració de materials de difusió (maquetació, compaginació...), disseny gràfic i infografia.
Organització i planificació de rodes de premsa.
Resolució dels conflictes que puguin aparèixer amb les representacions dels mitjans de comunicació.
Aparicions públiques davant dels mitjans de comunicació (premsa escrita, ràdio, televisió, etc.) en temes d’alt impacte organitzatiu.
Accions formatives
Captura i edita fotografies des del mòbil
Videoformació + en línia
Direcció de Serveis de Formació
Crea i edita vídeos professionals amb el teu mòbil
Videoformació + en línia
Direcció de Serveis de Formació